Berjalan, Melihat Dan Mentafsir

Blog dengan muka baru dan informasi baru, berkaitan ilmu-ilmu yang blogger pelajari setiap hari. Blog bukanlah diari, tapi sebagai panduan apa yang telah dipelajari dari pengalaman.


Jom share...!

Bermula satu Pengembaraan...



Ramai yang ingin mempelajari Photoshop bukan? Tapi mereka tidak mengetahui cara-cara untuk mempelajarinya. Ada yang bingung dengan fungsi-fungsi yang terlalu banyak dalam Photoshop sehingga membawa kepada putus asa. Oleh itu, di sini ada 6 langkah untuk mempelajari Photoshop.

Langkah 1

Bertanya kepada kawan. Ini merupakan langkah terbaik untuk mepelajari Photoshop kerana percuma dan menjimatkan masa anda. Tapi, anda perlulah menggunakan masa kawan anda dengan sebaiknya supaya tidak mengganggu dia untuk belajar.

Langkah 2

Ambil kursus Photoshop. Cyber Cafe, Kolej-kolej ada menyediakan kursus Photoshop dan seminar-seminar. Belajar daripada yang pakar dalam bidang Photoshop ini, para beginner akan senang menyesuaikan diri menggunakan Photoshop. Kelebihan mengambil kursus kelas ini ialah anda adapat bertanya secara terus kepada pengajar, ini membuatkan anda tidak confuse untuk menggunakan Photoshop.

Langkah 3

Ambil tutorial. Ada banyak tutorial secara terus(online) yang disediakan oleh pakar-pakar menggunakan Photoshop. Anda juga boleh membeli CD untuk mempelajari Photoshop. CD yang dijual biasanya lebih sesuai untuk 'beginner'.

Langkah 4

Guna tab "Help" dalam Photoshop. Banyak soalan yang biasa ditanya sudah ada disitu. Di situ, ia juga ada memjeladkan cara mengguanakan Photoshop yang betul, untuk beri arahan (commands) dan isi kandungan senag untuk digunakan.

Langkah 5

Beli buku. Banyak kedai-kedai buku yang menyediakan atau menjual buku-buku komputer seperti Venton. dengan mnggunakan buku ini, anda mendapat banyak penjelasan untuk menggunakan Photoshop.

Langkah 6

Buat "try and error". Untuk memahami lebih mendalam dalam pembelajaran Photoshop, anda perlulah sentiasa mencuba segala fungsi yang ada dalam Photosop. Biarkan alat-alat(tools) yang ada dalam Photoshop sebati dalam diri anda, anda tahu dimana kedudukan tools itu dan fungsi tools itu.

Belajar Photoshop!




Adobe Photoshop nerupakan program yang sangat berguna untuk mengubahsuai gambar-gambar yang kurang menarik kepada yang lebih menarik. Banyak sumber yang kita boleh perolehi untuk belajar program ini. Seperti contoh, untuk belajar secara dalam talian(online), anda boleh melawat laman web ini:

photoshopsupport
gowebguru
photoshoproadmap
ehow.com
graphicssoft


Anda juga boleh melawat blog-blog yang memberi tunjuk ajar untuk belajar Photoshop seperti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tabung Untuk DSLR...

Promosi Untuk Pengunjung Blog CheHanif!!! Contact Saya (019 3639348).. Sape nak duit lebih boleh iklankan di blog anda, komisen akan diberikan..
FullFace Helmet WLT 101 Grey - RM270
FullFace Helmet WLT 101 Red - RM270
FF Helmet WLT Flip Up Black - RM270
FullFace Helmet WLT 101 White - RM250
KYT RC7 Tribal Helmet - RM280
KYT RC7 SpeedFire Helmet - RM280

Sore Chat!

Link









Anda Mungkin Suka Ini...

get this widget here

Untaian Hikmah

Siapa?

Orang yang berjalan

Orang Rajin Membaca

Post Pelik...

Hits